2020
02.04

Nu er det efterhåneden ved at være et år siden at jeg sidst havde udfordringer med one.com, idet de tvang mig over på seneste php-version på et typo3-site.

Alligevel skulle der alligevel kun gå 1 år før der igen skulle sendes endnu en lort i hovedet på mig…

Denne blog er lavet i CMS-systemet WordPress. Jeg får utrolig meget spam i kommentarene på mine indlæg – primært fra bots i Rusland og USA. Jeg vælger normaltvis plot at lade kommentarene ligge – og markerer dem som SPAM. Det har ikke været et problem (før nu).

Pludselig får jeg en mail fra One.com – at de har valgt midlertidigt at nedlukke mit webhotel. Grundet spam i tabellen w_comments. Jeg skriver til supporteren at jeg er bekendt med at der er spam i tabellen, men at det ikke gør mig noget, idet spam’en blot ligger internt i systemet – og aldrig bliver godkendt til visning. Supporteren skriver at det skal løses, men jeg vælger alligevel at gå ham på klingen for at finde den virkelige årsag. Det viser sig efter lidt argumentation at problemet ikke er spam i tabellerne, men derimod at der er registreret forhøjet CPU-load på min database. Jeg er ved valget af webhotel ikke blevet gjort opmærksom på at man ikke må have load på databasen – og jeg vælger derfor at spørge ind til hvormeget load man må have.. Hvortil han svarer x1. Så jeg skriver at jeg vel betaler for x1 og bruger x1 – så hvad er problemet ? Hertil svarer supporteren at de andre brugere også skal have et fungerende system. Så det må jo med andre ord betyde at jeg ikke har x1, men derimod deler min x1 med andre… Supporteren siger at jeg blot skal bringe det i orden ved at truncate kommentar-tabellen, installere anti-spam plugins osv.

Jeg vælger modvilligt at slette kommentarer (truncater dog ikke) – men da jeg så vil genaktivere webhotellet igen får jeg at vide at hjemmesiden skal beskyttes med kode af .htaccess . Her er det at jeg bliver lidt halv frustreret. Hvorfor skal jeg det?! For ikke at få spam ind i de 2-3 minutter det tager at installere anti-spam-plugins ?! Men der er ikke nogen vej udenom – det er nødvendigt…

One.com har tilsyneladende fuldstændig glemt deres kunder. Som kunde der køber et webhotel forventer jeg at det er mit webhotel – og at jeg altså må have det data liggende, som jeg ønsker at have liggende.. Såfremt jeg ønsker at have en database med 32 tabeller fyldt med spam-kommentarer, så skal jeg da bare have lov til det. I bund og grund skal de ikke blande sig i mine data.. Men one.com mener åbenbart at det er deres opgave at tjekke mine data. Og såfremt de ikke er tilfredse, så kan de jo altid bare tage mit site ned.

Jeg har kvitteret den “gode” behandling med en flot anmeldelse på trustpilot.

No Comment.

Add Your Comment